1. Home
  2. Patiëntencommunicatie

Patiëntencommunicatie

Bij Maasziekenhuis Pantein vinden we het belangrijk dat de communicatie met u goed verloopt. In de meeste situaties heeft u contact met een van onze zorgverleners. Ook zijn er nog diverse andere mogelijkheden en aanvullingen. Deze vindt u hieronder.

Communicatie met uw zorgverlener(s)

Bij Maasziekenhuis Pantein gebruiken we de app BeterDichtbij. Via deze app kunt u direct op een beveiligde manier communiceren met uw arts of verpleegkundige. Via BeterDichtbij is zowel app-contact als beeldcontact mogelijk. Benader gerust uw zorgverlener als u hiervan gebruik wilt maken.

Klacht of compliment

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Bent u ontevreden of wilt u juist een compliment maken, dan kan dat. Op de pagina klacht of compliment leest u meer hierover.

Foto’s, video’s of geluidsopnames maken

In bepaalde situaties kan het fijn zijn om foto’s, video’s of geluidsopnames te maken als u in het ziekenhuis bent. Bent u dit van plan, dan is het belangrijk dat u dit vooraf afstemt met uw zorgverlener(s) en anderen die aanwezig zijn. U overlegt met hen en u kunt dan ook toelichten waarvoor u de opnames/beelden wilt gebruiken. Het is belangrijk dat u er rekening mee houdt dat niet alles wat u vastlegt met anderen gedeeld mag worden.

Uw rechten als patiënt

U heeft als patiënt van het Maasziekenhuis verschillende rechten. Zo mag u altijd navragen waarom een onderzoek of behandeling nodig is. En wat een onderzoek of behandeling precies betekent en wat de gevolgen zijn. Voor een goede en eenvoudige voorbereiding op uw afspraak kunt u de 3 Goede Vragen raadplegen. U kunt ook uw medisch dossier bekijken. Dat kan via MijnPantein.nl. Als ziekenhuis gaan wij voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens. Wij zorgen ervoor dat uw informatie geheim blijft en wij houden ons aan de privacywetgeving.

Patiëntenorganisaties

Patiëntenorganisaties weten veel over verschillende ziektes. Via een patiëntenorganisatie kunt u vaak ook gemakkelijk in contact komen met andere patiënten om ervaringen uit te wisselen. Patiëntenorganisatie houden u op de hoogte van interessante ontwikkelingen en onderzoeken.