3. Nieuwjaarsbaby Vai geboren in Maasziekenhuis (1)

Nieuwjaarsbaby Vai geboren in Maasziekenhuis Pantein

01-01-2023

Op Nieuwjaarsdag zijn Gido en Sofie Cuppen de trotse ouders geworden van baby Vai. Dochter Vai is de eerste baby die in 2023 in het Maasziekenhuis ter wereld kwam en maakt het goed. Het gezin woont in America.

2022 was weer een vruchtbaar jaar voor regio Land van Cuijk en de kop van Noord-Limburg. In het afgelopen jaar zijn er 1094 baby's geboren in het Maasziekenhuis, waarvan 15 tweelingen. Dit getal is inclusief de in totaal 188 poliklinische bevallingen, waarbij de eigen verloskundige de bevalling in het Maasziekenhuis begeleidt.

Er zijn 464 jongens en 442 meisjes geboren. De meeste jongens, 54 in totaal, werden geboren in de maand augustus. De meeste meisjes werden geboren in september. Dit waren er 49. De zwaarste baby woog 5440 gram, de lichtste 1480 gram.

Populairste namen

Bij de jongens was de populairste naam Milan, gevolgd door Lucas en Sem. Bij de meisjes was dat Saar, dan Fleur en als derde Mila. Wij wensen allen een goede start in het nieuwe jaar!