3. Vanaf 1 februari alleen nog bloedafname op afspraak

Vanaf 1 februari alleen nog bloedafname op afspraak

26-01-2021
Bloedbuisjes

Sinds enige tijd is het maken van een afspraak voor bloedafname in het Maasziekenhuis vereist. We merken dat het op bepaalde momenten nog erg druk is met mensen zonder afspraak. Vanwege de coronarichtlijnen is deze extra toeloop niet wenselijk.

Om iedereen snel te kunnen helpen en de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen, is het noodzakelijk dat iedereen die voor bloedafname komt vanaf 1 februari 2021 vooraf online een afspraak maakt. Ook voor de bloedafnamelocaties buiten het Maasziekenhuis is voortaan een afspraak nodig. Dat kan enig ongemak geven, maar veiligheid staat op dit moment voorop.

Via de online afsprakenagenda kunt u direct online een afspraak maken.

Lukt het niet om online een afspraak te maken? Dan kan vanaf 1 februari van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 16.30 uur telefonisch een afspraak gemaakt worden via telefoonnummer 06-20240544.

Mensen die direct naar het ziekenhuis of een van de bloedafnamelocaties in de regio komen, maar die geen afspraak hebben gemaakt, kunnen we vanaf 1 februari niet meer toelaten. Zij zullen eerst online een afspraak moeten maken.