3. Heeft uw kind een allergie?

Heeft uw kind een allergie?

29-06-2021
Profielfoto Roel Dekkers

Heeft uw kind vaak last van bijvoorbeeld eczeem of longklachten, dan is dat heel vervelend. Mogelijk is er sprake van een allergie. Bij Maasziekenhuis Pantein werken kinderartsen die dit als aandachtsgebied hebben. Roel Dekkers, kinderarts: “Door onze brede expertise kunnen we kinderen en hun ouders vaak snel meer duidelijkheid geven en daardoor gericht behandelen."

Impact kan groot zijn

Allergieën hebben vaak een behoorlijke invloed op het dagelijks leven; bijvoorbeeld op sportactiviteiten, schoolprestaties of de nachtrust. Ook verlopen speelafspraakjes soms minder goed door de angst voor een allergische reactie of door klachten zoals hoofdpijn of vermoeidheid.

Polikliniek Allergologie

Op de polikliniek Kinderallergologie hebben we een brede expertise. Kinderartsen werken hier samen met kinderallergieverpleegkundigen en diëtisten met de juiste expertise. Samen met u brengen we de klachten in beeld en doen we enkele testjes. Deze zijn niet belastend voor uw kind. Wij zorgen ervoor dat uw kind zich bij ons op z’n gemak voelt. Vermoedt u dat uw kind een allergie heeft, overleg dan met uw huisarts. De huisarts kan u indien nodig doorverwijzen naar Maasziekenhuis Pantein.