3. Waterijsje na operatie werkt pijnstillend

Waterijsje na operatie werkt pijnstillend

12-01-2018
Verpleegkundige geeft patient een waterijsje

Sinds kort verstrekt Maasziekenhuis Pantein na een operatie waterijsjes op de verkoeverkamer (zie foto). Waterijsjes hebben een pijnstillend effect en verminderen daarmee de behoefte aan pijnstillers. Ook hebben zij een positief effect op de patiënttevredenheid.
Hiermee onderscheidt het Maasziekenhuis zich op het gebied van welbevinden direct na de operatie.

Patiënten positief

Waterijs helpt onder andere tegen misselijkheid en vieze smaak in de mond als gevolg van de narcose en het nuchter zijn voor een operatie. Tevens helpt het tegen mond- en keelklachten en geeft het patiënten comfort.

Vriendenstichting

Dat het Maasziekenhuis ijsjes kan verstrekken dankt het aan een gift van stichting ‘Vrienden van het Maasziekenhuis’, die een vrieskast schonken. Ook schenkt deze stichting het eerste jaar de waterijsjes. Zij zet zich belangeloos in voor diverse extra’s voor patiënten zodat het ziekenhuis nog leefbaarder, aangenamer, sfeervoller, en aantrekkelijker wordt.