Maasziekenhuis Pantein Ontvangst balie
Veelgestelde vragen Hier vindt u de veelgestelde vragen
  1. Home
  2. Veelgestelde vragen
  3. Afspraakberichten via beveiligde e-mail

Veelgestelde vragen

Afspraakberichten via beveiligde e-mail

Als u bij ons heeft aangegeven dat u de afspraakberichten digitaal wilt ontvangen, dan ontvangt u deze berichten voortaan via beveiligde mail.

De mogelijkheid om afspraakberichten met de post te ontvangen blijft uiteraard bestaan. Ontvangt u informatie liever met de post? Dan kunt u uw gegevens laten aanpassen bij de registratiebalie via telefoonnummer 0485-845000.

U ontvangt een mail voor een afspraakbevestiging, bij een annulering of wijziging van uw afspraak en een herinnering aan uw afspraak.

De bevestiging van uw afspraak ontvangt u direct nadat de afspraak is ingepland, gewijzigd of geannuleerd. Het herinneringsbericht ontvangt u twee dagen voordat de afspraak plaatsvindt.

U ontvangt deze berichten voor een afspraak in het ziekenhuis, maar ook voor een telefonische afspraak of een afspraak via beeldbellen.

Een beveiligde mail van Maasziekenhuis Pantein herkent u aan de afzender ‘no-reply@pantein.nl’ en het onderwerp ‘ZorgMail Secure e-mail - Nieuw bericht van no-reply@pantein.nl (Pantein)’.

U kunt niet reageren naar de afzender. Heeft u vragen of bent u verhinderd neem dan contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.

Het is mogelijk dat uw eigen emailprovider het mailbericht van Maasziekenhuis Pantein als spam of reclame ziet. Het bericht komt dan niet in uw inbox binnen, maar staat in de map spam, reclame of ongewenste mail. Staat de mail ook niet in de map spam, reclame of ongewenste mail? Neemt u dan contact op met de polikliniek of receptie om uw e-mail adres te controleren.

Om de beveiligde mail te openen doorloopt u onderstaande stappen.

  1. U ontvangt een mailbericht. Klik op de button Bericht lezen.
  2. Klik op de button Stuur toegangscode.
  3. U ontvangt nu een aparte mail met daarin de code. Let op: deze code is 15 minuten geldig.
    Als de geldigheid is verstreken, dan kunt u de voorgaande stappen opnieuw doorlopen om een nieuwe code te ontvangen.
  4. Kopieer de code of schrijf de code op. Ga terug naar de eerste mail en voer de code in.
  5. Nadat u de code heeft ingevoerd, wordt de beveiligde mail geopend.

In deze flyer staat bovenstaande instructie stapsgewijs uitgelegd met afbeeldingen.

Als u op de button ‘Stuur toegangscode’ heeft geklikt, ontvangt u binnen enkele minuten een aparte mail met daarin een code. U hoeft maar één keer op de button te klikken en wacht vervolgens even totdat u de code heeft ontvangen. Als u meerdere keren achter elkaar op de button heeft geklikt, dan zal alleen de laatst ontvangen toegangscode geaccepteerd worden.

Als er een bijlage is toegevoegd aan het mailbericht, dan kunt u deze downloaden om de inhoud te kunnen lezen. Daarvoor klikt u op het icoontje naast de bijlage.

Icoon bijlagen openen

Computer en laptop

Als u de link niet met één klik kunt openen, volgt u dan deze stappen:

  • U selecteert de link met uw muis (de link wordt blauw).
  • Klik op de rechtermuisknop en kies voor ‘Naar https://www.maasziekenhuispantein.nl/folders/... gaan’. De folder wordt nu geopend.

Telefoon en tablet

Als u de link niet kunt openen door er één keer met uw vinger op de drukken, volgt u dan deze stappen:

  • U selecteert de link door deze ongeveer 2 tot 3 seconden met uw vinger vast te houden. De link wordt dan automatisch helemaal geselecteerd.
  • Er verschijnt de mogelijkheid om de link met bijvoorbeeld Chrome te openen. Kies voor deze optie om de folder te openen.

Ja, het is mogelijk om de beveiligde mail op uw telefoon te openen.

Ja, u krijgt ook nog herinneringsberichten via sms, ook als u heeft aangegeven informatie digitaal te willen ontvangen. U ontvangt dan een herinnering via mail en sms. Als u heeft aangegeven de informatie per post te willen ontvangen, dan ontvangt u naast de brief over uw afspraak ook een herinneringsbericht via sms.

Heeft u een beveiligde mail van Maasziekenhuis Pantein ontvangen en u heeft hier vragen over? Dan kunt u een mail sturen naar mijnpantein@pantein.nl. U krijgt zo snel mogelijk antwoord van een van onze medewerkers.

Heeft u inhoudelijke vragen over u afspraak? Neemt u dan contact op met de polikliniek.