3. Dikke pluim voor laboratorium

Dikke pluim voor laboratorium

15-01-2021
Gebouw Maasziekenhuis Pantein

Het laboratorium van het Maasziekenhuis heeft van de Raad van Accreditatie (RvA) een dikke pluim gekregen voor zijn kwaliteit. Na een regulier kwaliteitsonderzoek verlengde de raad de erkenning met vier jaar.

De RvA had bovendien mooie woorden voor het kwaliteitssysteem: “Kwaliteit is voor deze afdeling geen loos woord. Het is in de praktijk zichtbaar en tijdens ons onderzoek ook zo ervaren.”

Mooi compliment voor teamprestatie

De klinisch chemici Aldy Kuypers en Marjolein Doesburg leiden samen het laboratorium. Zij zijn erg blij met dit mooie nieuws. “We hebben met alle medewerkers hard gewerkt om dit resultaat te bereiken. De RvA was enorm onder de indruk van ons continue hoog kwaliteitsniveau. Er zijn maar weinig laboratoria in Nederland met een dergelijke beoordeling. Een mooie kroon op ons werk dus.”