3. Is je reuk verdwenen of veranderd door corona?

Is je reuk verdwenen of veranderd door corona?

07-07-2021
Michel van Hooren_KNO arts

Als je reuk vermindert, verandert of verdwijnt, dan is dat heel vervelend. Het heeft een grote invloed op je dagelijks leven. Je ruikt je eten niet (goed) meer, maar ook ongezonde of gevaarlijke stoffen merk je dan niet op. Veel mensen die corona hebben gehad, hebben last van dit probleem.

Reuktraining

De KNO-artsen van Maasziekenhuis Pantein krijgen regelmatig mensen op hun spreekuur met deze klachten. Naast een onderzoek van de neus en een reuktest, wordt vaak een reuktraining aangeboden. Met 4 verschillende geuren worden de hersenen getraind om het reukpad weer te herstellen. ‘Uit onderzoek blijkt dat de reuk na een training bij 30-63% van de patiënten weer terugkeert’, aldus KNO-arts Michel van Hooren (foto).
Heeft u problemen met uw reuk, overleg dan met uw huisarts of een verwijzing naar het Maasziekenhuis mogelijk is. De KNO artsen bieden u graag de juiste zorg aan.