3. Niet uitgerust wakker: slaapapneu?

Niet uitgerust wakker: slaapapneu?

24-08-2021
Nancy Eliazer, longarts

Veel mensen snurken tijdens hun slaap, maar een klein deel stopt tijdens de slaap ook af en toe met ademen. Als dat wat langer duurt en vaker voorkomt dan kan er sprake zijn van slaapapneu. Dit kan vervelende gezondheidsklachten geven. Overdag bent u dan vaak moe of slaperig en soms ook minder geconcentreerd.

Blijf niet met klachten rondlopen

Longarts Nancy Eliazer: “Slaapapneu is een probleem dat zich voordoet in de nacht maar overdag merk je het effect. Dat kan heel vervelend zijn in het dagelijks leven. Overleg daarom met uw huisarts als u vermoedt dat er sprake is van slaapapneu. Uw huisarts kan u indien nodig doorverwijzen naar het Maasziekenhuis. Wij bekijken dan graag hoe we u zo goed mogelijk kunnen helpen.”

Afspraak in het ziekenhuis

“Om vast te stellen wat voor u belangrijk is, plannen we een afspraak. Als u naar het ziekenhuis komt, bespreken we uw situatie. Daarna vinden er vaak enkele onderzoeken plaats. Alles is erop gericht om u snel duidelijkheid te geven.”