3. Maasziekenhuis start met hernia-sneltraject

Maasziekenhuis start met hernia-sneltraject

04-07-2018
Artsen aan bureau

Heftige pijn in je rug met uitstraling naar je been of arm. Vaak na een plotselinge beweging, wanneer je je vertilt, of zonder aanwijsbare oorzaak. Het Maasziekenhuis heeft sinds kort een sneltraject. Binnen maximaal vijf weken vindt diagnose en behandeling plaats.

Na 6 weken klachten

De meeste hernia-achtige klachten gaan vanzelf over. Houden ze echter langer aan dan zes weken dan is het verstandig om via de huisarts een afspraak te maken voor het hernia-sneltraject van Maasziekenhuis Pantein. “Als iemand met een verwijzing van de huisarts naar het Maasziekenhuis komt, starten wij meteen een onderzoek”, geeft Neuroloog Ilja Bot aan. “Binnen een week wordt een MRI-scan gemaakt. Die geeft inzicht in de oorzaak. Vervolgens starten wij de juiste behandeling. Soms is een operatie de oplossing, maar soms zijn mensen ook beter geholpen met medicatie of behandeling door het pijnteam."

Snelle service

De neurologen van het Maasziekenhuis zijn blij dat zij de mensen hier in de regio deze snelle service kunnen aanbieden. Neuroloog Rob Busger op Vollenbroek: “Een hernia kan je dagelijks leven ernstig verstoren. Niemand vindt het fijn om langdurig uit de roulatie te zijn. Dat geldt privé, maar ook voor je werk.”

* Voor een afspraak bij de neuroloog voor een hernia-sneltraject is een verwijzing van de huisarts nodig.