3. Is de omschrijving op mijn factuur correct?

Is de omschrijving op mijn factuur correct?

13-07-2020
Maasziekenhuis Bij Nacht

Mogelijk staat op de factuur van uw zorgverzekeraar vermeld dat u naar een eerste polikliniekbezoek bent geweest terwijl er sprake was van telefonisch contact of een beeldconsult.

De afgelopen periode zijn inderdaad vanwege corona polikliniekbezoeken regelmatig vervangen door beeldconsulten of telefonisch overleg. De omschrijving op factuur, ‘eerste polikliniekbezoek’ blijft echter ongewijzigd. Het op afstand uitvoeren van het consult maakt namelijk geen verschil voor de hoogte van de factuur. Dit is zo afgesproken in het overleg tussen zorgaanbieders, zorgverzekeraars en de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit). Ziekenhuizen maken namelijk wel de kosten die nodig zijn voor het verlenen van de zorg.