2. Afdelingsinformatie
  3. Afdeling C4
  4. Voorzieningen en informatie voor ouders/verzorgers
Afdeling C4

Voorzieningen en informatie voor ouders/verzorgers

Uw kind is opgenomen op de kinderafdeling van Maasziekenhuis Pantein. Wij vinden het belangrijk dat ouders/verzorgers dicht bij hun kind kunnen zijn. Graag informeren wij u over de voorzieningen waarvan u tijdens uw verblijf op de afdeling gebruik kunt maken.

Als u vragen heeft over maaltijden, dan kunt u hiervoor terecht bij de voedingsassistent. Vragen over de behandeling en (medische) verzorging van uw kind kunt u stellen aan de verpleegkundige.

Voorzieningen

Drinken

Koffie en thee is voor ouders/verzorgers gratis verkrijgbaar aan de balie in de loungeruimte. Bezoekers kunnen tegen betaling koffie en thee krijgen aan de balie. Andere drankjes kunt u kopen in het Grand Café of het restaurant op de begane grond van het ziekenhuis.

Ontbijt en lunch

De voedingsassistentkomt op de afdeling langs met een broodbuffetwagen. De ouder/verzorger die blijft slapen, krijgt ’s morgens een ontbijt aangeboden. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Tegen betaling kunt u gebruik maken van een lunch. De maaltijden kunnen alleen per pin betaald worden.

Warme maaltijd

De warme maaltijd kunt u tot 14.00 uur bestellen via de knop Maaltijd bestellen op de iPad. Het is mogelijk om vegetarische of aangepaste maaltijden te bestellen. Als u een dieet heeft, kunt u met de voedingsassistent overleggen.
Kosten: vraag dit na bij de voedingsassistent.

Restaurant en Grand Café

Voor koffie, thee, een broodje of een maaltijd kunt u ook terecht in het restaurant en/of het Grand Café. Producten die u in het restaurant of Grand Café heeft gekocht, mag u ook meenemen naar de afdeling om hier te nuttigen.

Kijk voor de actuele openingstijden van het restaurant en Grand café op: Openingstijden restaurant en Grand Café

Overnachten

U kunt blijven overnachten bij uw kind: één ouder/verzorger kan blijven slapen. ’s Morgens krijgt u ontbijt geserveerd op de kamer. Hiervoor worden geen extra kosten gerekend.

iPad

Via de iPad kunnen uw kind en u tv kijken, muziek luisteren en gebruik maken van internet. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Eten meenemen

Als ouder/verzorger mag u voor uzelf eten van thuis meenemen. Vanwege hygiënevoorschriften moet warm eten dezelfde dag opgegeten worden. Dit mag niet bewaard worden. Voor het opwarmen van eten, kunt u gebruik maken van de magnetron In de lounge.

Sommige kamers hebben een eigen koelkast waarin u de producten kunt bewaren. Is er geen koelkast op de kamer, dan kunt u de etenswaren in de koelkast van de afdeling bewaren. Zorgt u er dan voor dat elk product is voorzien van de datum en de naam van uw kind.

Parkeren

Aan de kassa van het Grand Café, bij de infobalie en via de betaalautomaat kunt u een dagkaart of een weekkaart kopen. Hiermee kunt u meerdere keren per dag in- en uitrijden. Meer informatie over parkeren en actuele tarieven