3. Goede score Maasziekenhuis Pantein in BDO onderzoek

Goede score Maasziekenhuis Pantein in BDO onderzoek

20-10-2020
Maasziekenhuis Pantein Gebouw avond

Maasziekenhuis Pantein krijgt een mooie score in het jaarlijkse onderzoek van adviesbureau BDO. Het ziekenhuis heeft een rapportcijfer 8 behaald en eindigt daardoor op de 24e plaats (vorig jaar was dit de 61e plaats). Het verstevigen van de financiële positie van het ziekenhuis zet door: het jaar 2019 werd net als 2018 en 2017, afgesloten met positieve cijfers.

Goed samenspel is onze kracht

Bestuursvoorzitter Pauline Terwijn: ‘Ik ben trots op dit resultaat. Het Maasziekenhuis Pantein laat op 4 van de 5 BDO-indicatoren een positieve score zien. Ook voor 2020 verwachten we een positief jaarresultaat, ondanks de uitdagingen die er zijn door corona. De positieve score is het resultaat van de eigen kracht in combinatie met het samenspel met onze samenwerkingspartners. In 2019 werd een meerjarenovereenkomst afgesloten met partnerziekenhuizen, verzekeraars, VWS en de bank. Door goede samenwerkingsafspraken over regionale zorg is het mogelijk om de financiële positie van het Maasziekenhuis Pantein verder te versterken. Daar zetten we de komende jaren op in omdat het belangrijk is voor de inwoners in de regio.’

Zorg afstemmen op de inwoner

‘Het Maasziekenhuis Pantein is als regionaal ziekenhuis een belangrijke voorziening. We doen er alles aan om zorg zo goed mogelijk af te stemmen op de persoonlijke situatie van de patiënt. Om die reden zetten we ook bewust in op goede verbindingen met de zorg thuis, de huisarts en verpleeghuizen. Ook werken we nauw samen met partnerziekenhuizen in de regio. Alles is gericht op het bieden van hoogwaardige zorg dichtbij huis zodat inwoners zo goed mogelijk ondersteund worden bij hun gezondheid’, aldus Terwijn.