Maasziekenhuis Bij Nacht
  1. Home
  2. Specialismen & poliklinieken
  3. Slaappolikliniek
Polikliniek

Slaappolikliniek

Als slapen een probleem is, kan dit veel invloed hebben op uw dagelijkse leven. U kunt bijvoorbeeld moeite hebben om in slaap te komen of door te slapen. Maar ook snurken en apneu (onderbreken van de adem) kunnen heel vervelend zijn. Op onze slaappolikliniek werken neurologen, longartsen en KNO-artsen samen om u de beste behandeling te geven.

Wat de specialisten op de poli voor u kunnen betekenen

Om erachter te komen wat uw slaapproblemen veroorzaakt, doen specialisten onderzoek. Denk aan een slaaponderzoek. Dit kan thuis of in het ziekenhuis gebeuren.

Heeft uw slaapprobleem te maken met uw ademhaling? Dan zal de longarts u onderzoeken. Bij snurkproblemen gaat u naar de KNO-arts. Voor alle andere slaapproblemen gaat u naar de neuroloog.

Meer weten

Als u meer wilt weten over de verschillende slaapproblemen dan kunt u één van de folders lezen:

Contact en afspraak maken

Afspraak maken of wijzigen
Looproute 008, 114 of 116

Telefonische bereikbaarheid
Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 11.30 uur en tussen 13.30 en 16.00 uur via telefoonnummer:

0485 84 53 85 polikliniek KNO (008)

0485 84 53 90 polikliniek Neurologie (114)

0485 84 53 95 polikliniek Longgeneeskunde (116)

Uw bezoek aan de polikliniek

Verkouden? Draag een mondkapje

Komt u naar het ziekenhuis voor een afspraak of begeleidt u iemand die een afspraak heeft? In dat geval gelden de volgende regels:

  • Heeft u of uw begeleider klachten (hoesten, niezen, verkoudheid, kortademigheid of koorts) draag dan een mondkapje. Het maakt het niet uit of de klachten een gevolg zijn van het coronavirus of van iets anders. Wat voor de één een simpele verkoudheid is, kan voor de ander (een ernstige) ziekte tot gevolg hebben. Een mondkapje is bij de ingang van het ziekenhuis beschikbaar. Dank voor uw medewerking.
  • Houd altijd voldoende afstand aan tot anderen.
  • Ontsmet de handen.
  • Hoest en nies in de elleboog.

Uw bezoek aan de polikliniek verloopt meestal als volgt:
  • U meldt zich aan bij de balie van de polikliniek.
  • Daarna neemt u plaats in de wachtruimte.
  • U krijgt een seintje wanneer u aan de beurt bent.
  • U heeft een gesprek met uw specialist; mogelijk is er een kort lichamelijk onderzoek.
  • Misschien verwijst uw specialist u door naar een andere afdeling voor verder onderzoek.

Bij een bezoek aan de polikliniek neemt u een aantal dingen mee:

  • medicijnpaspoort of lijst van medicijnen die u gebruikt. U kunt dit krijgen via de apotheek;
  • verwijsbrief (bij de eerste afspraak);
  • legitimatie, dus uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Dit geldt voor iedereen van elke leeftijd en bij elke afspraak.

Al deze informatie hebben wij nodig om u de beste zorg te kunnen geven. In uw patiëntendossier nemen we ook een pasfoto op. Zo kunnen alle zorgmedewerkers in één oogopslag zien of ze de goede persoon voor zich hebben. Verandert er iets, zoals een nieuw telefoonnummer of een ander adres? Dan is het fijn als u dat doorgeeft bij de registratiebalie in de centrale hal.

Hier zijn een paar tips om uw gesprek op de polikliniek goed voor te bereiden:

  • Schrijf uw vragen vóór het gesprek op. Denk in elk geval aan de 3 goede vragen.
  • Zeg zo duidelijk mogelijk wat u denkt en wilt. En bespreek met de arts wat voor u belangrijk is.
  • Beslis niet te snel. Als de arts een behandeling of onderzoek voorstelt, mag u daar thuis rustig over nadenken. Of vraag om een extra gesprek.

Ja, voor een bezoek aan een specialist bij ons in het ziekenhuis, heeft u altijd een verwijzing nodig. Deze krijgt u van uw huisarts of een behandelend arts. Alleen bij fysiotherapie is dit niet nodig. Neem bij uw eerste afspraak de verwijsbrief mee. Hierin staat belangrijke informatie. En wij sturen dan de rekening niet naar u, maar naar uw zorgverzekeraar.

Ja, u kunt zelf online een afspraak maken. Heeft u al een afspraak en kunt u toch niet komen? Zeg uw afspraak op tijd af. Dan kan iemand anders uw plek innemen. Zo houden we de wachttijd zo kort mogelijk. 

Online afspraak maken of wijzigen

Bekijk alle veelgestelde vragen